Suomen Biljardiliitto ry. » Resulttia Solutions -junnubilisliiga » Tampere  

Alle 18-vuotiaiden poikien ja tyttöjen kolmihenkisillä joukkueilla pelattava biljardisarja, jota on mahdollista pelata myös Tampereella!  

#!/usr/bin/perl #################################################################################### # # TUOTENIMI: Sport LeagueResult System / Resulttia Solutions # VERSIO: 1.0.20150301 # PÄIVITETTY: 01.03.2015 # # VAATIMUKSET: Perl-tuki # #################################################################################### # # Copyright (c) 2001-2015 Resulttia Solutions # Kaikki oikeudet pidätetään. # # http://www.resulttia.fi # info@resulttia.fi # #################################################################################### # # Ohjelman käyttöoikeuden omistaa: # Resulttia Solutions # # Internet-osoite, jota käyttöoikeus koskee: # http://www.junnubilisliiga.fi # #################################################################################### # # Ohjelman tai sen yksittäisen osan myynti, kopiointi ja jakelu on kiellettyä. # Ohjelmaa ei saa levittää tai kopioida ulkopuolisille. Erilaisten Internet- ja # BBS-palveluiden sekä ohjelmapakettien ja -levyjen kautta tapahtuva jakelu on myös # kiellettyä. Myös ohjelmakoodin myynti, kopiointi ja levitys on kiellettyä. # # Ohjelman tekijä ei vastaa mistään ohjelman asennuksesta, käytöstä tai poistosta # mahdollisesti aiheutuvista vahingoista, ellei kirjallisesti ole toisin sovittu. # Ohjelman asennus, poisto ja käyttö ovat siis täysin sen käyttöoikeuden haltijan # vastuulla. # # Ohjelmaa käytettäessä sen ohjelmakoodiin ja HTML- yms. tiedostoihin mahdollisesti # sisältyvät ohjelman tekijään tai hänen Internet-sivuihinsa viittaavat kuvat ja # hyperlinkit on säilytettävä. # #################################################################################### $kuntahakemisto = $ENV{REQUEST_URI}; @KUNNAT = (); @MAAKUNNAT = (); @HAKEMISTOT = (); @bannerit = (); my @tiedostot = ('*.gif', '*.jpg', '*.png'); # määritetään my:llä, jotta ei sotketa muiden HTML-sivulle ajettavien skriptien toimintaa $maakunta = ""; $maakuntatiedosto = "maakunnat.dat"; $maakuntatiedosto = "/var/www/customers/junnubilisliigafi/public_html/suomi/" . $maakuntatiedosto; $paikkakunta = ""; $kuntatiedosto = "kunnat.dat"; $kuntatiedosto = "/var/www/customers/junnubilisliigafi/public_html/suomi/" . $kuntatiedosto; # selvitetään nykyinen pvm ja muokataan se haluttuun muotoon my ($turha, $turha, $turha, $pva_nyt, $kk_nyt, $vuosi_nyt, $turha, $turha, $turha) = localtime(time); # määritetään my:llä, jotta ei sotketa muiden HTML-sivulle ajettavien skriptien toimintaa if ($pva_nyt < 10) { $pva_nyt = 0 . $pva_nyt; } $kk_nyt += 1; # lisätään kuukausia yhdellä, koska ne alkavat nollasta if ($kk_nyt < 10) { $kk_nyt = 0 . $kk_nyt; } $vuosi_nyt += 1900; # lisätään vuosiin 1900, koska ne alkavat sadasta my $pvm_tanaan = "$vuosi_nyt$kk_nyt$pva_nyt"; # määritetään my:llä, jotta ei sotketa muiden HTML-sivulle ajettavien skriptien toimintaa # luetaan kunnat tietokannasta if (-e "$kuntatiedosto") { open(TIEDOSTO,"$kuntatiedosto"); @KUNNAT = ; close(TIEDOSTO); } else { die; } # käydään tietokannan rivit läpi yksitellen foreach $kunta (@KUNNAT) { ($kuntanimi, $maakuntanumero) = split(/\t/, $kunta); $kuntanimi_muokattuna = lc $kuntanimi; $kuntanimi_muokattuna =~ s/ //g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/-//g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/å/a/g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/Å/a/g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/ä/a/g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/Ä/a/g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/ö/o/g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/Ö/o/g; $maakuntanumero =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t # jos kunta on sama kuin selaimen osoiterivillä oleva tai lomakkeella valittu, otetaan sen tiedot muistiin if ($kuntahakemisto =~ /\/$kuntanimi_muokattuna\// || $FORM{'paikkakunta'} eq $kuntanimi_muokattuna) { $paikkakunta = $kuntanimi_muokattuna; $maakunta = $maakuntanumero; last; } } # luetaan maakunnat tietokannasta if ($paikkakunta ne "" && $maakunta ne "") { if (-e "$maakuntatiedosto") { open(TIEDOSTO,"$maakuntatiedosto"); @MAAKUNNAT = ; close(TIEDOSTO); } else { die; } $maakuntarivi = $MAAKUNNAT[$maakunta - 1]; ($maakuntanumero, $maakuntanimi) = split(/\t/, $maakuntarivi); $maakuntanimi =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t $maakuntanimi_muokattuna = lc $maakuntanimi; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/ //g; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/-//g; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/å/a/g; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/Å/a/g; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/ä/a/g; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/Ä/a/g; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/ö/o/g; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/Ö/o/g; $maakunta = $maakuntanimi_muokattuna; push @HAKEMISTOT, "suomi"; push @HAKEMISTOT, "suomi/$maakunta"; push @HAKEMISTOT, "suomi/$maakunta/$paikkakunta"; } else { push @HAKEMISTOT, "suomi"; } # käydään hakemistot läpi yksitellen ja etsitään niissä olevat bannerit foreach $hakemisto (@HAKEMISTOT) { @bannerit = (); $dir = "/var/www/customers/junnubilisliigafi/public_html/ylabannerit/" . $hakemisto . "\/"; chdir ($dir); # käydään tiedostotyypit läpi yksitellen foreach $tiedosto (@tiedostot) { $tiedostolista = `ls $tiedosto`; @tiedostolista = split(/\s+/, $tiedostolista); foreach $tiedostonimi (@tiedostolista) { # jos bannerin tekstitiedosto löytyy, avataan ja luetaan se if (-e "/var/www/customers/junnubilisliigafi/public_html/ylabannerit/$tiedostonimi\.txt") { open(TIEDOSTO, "/var/www/customers/junnubilisliigafi/public_html/ylabannerit/$tiedostonimi\.txt"); @banneri = ; close(TIEDOSTO); $banneri[0] =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t $selite = $banneri[0]; $banneri[1] =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t $linkki = $banneri[1]; $banneri[2] =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t $alt = $banneri[2]; $banneri[3] =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t $leveys = $banneri[3]; $banneri[4] =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t $korkeus = $banneri[4]; $banneri[5] =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t $viimeinen_nayttopvm = $banneri[5]; if ($viimeinen_nayttopvm >= $pvm_tanaan) { if ($linkki ne "") { push @bannerit, "\"$alt\""; } else { push @bannerit, "\"$alt\""; } } } } } $bannerilkm = @bannerit; if ($bannerilkm > 0) { last; } } # arvotaan ja tulostetaan arvottu banneri HTML-sivulle $banneri = $bannerit[rand @bannerit]; if ($kuntahakemisto !~ /\.cgi/) { print "Content-type: text/html\n\n"; } if ($banneri ne "") { print "

$banneri

"; }

ESITTELY | LIIGAINFO | JOUKKUEET | OTTELUOHJELMAT | SARJATAULUKOT | RANKINGLISTAT | TIEDOTTEET | FOORUMI  


 

Tampereen Resulttia Solutions -junnubilisliiga 2015-2016

Tampereen nuorisotalojen ja kunnan muiden alaikäisille sopivien paikkojen nuorista muodostettujen joukkueiden välistä Tampereen Resulttia Solutions -junnubilisliigaa pelataan Tampereella kolmen pelaajan joukkueilla. Kauden aikana pelaajia saa olla enemmänkin. Joukkueella on oltava kotipelipaikka, jossa on biljardipöytä, ja täysi-ikäinen yhteyshenkilö. Pelaajat ovat alle 18-vuotiaita tai kauden ensimmäisen ottelunsa pelattuaan 18 vuotta täyttäviä.

Tampereen junnubilisliigan sarjakauden 2015-2016 ensimmäiset ottelut pelataan lokakuussa 2015, mikäli sarjaan ilmoittautuu vähintään kaksi joukkuetta.

Joukkueiden ilmoittautumisia Tampereen junnubilisliigan kauteen 2015-2016 vastaanotetaan aikavälillä 15.04.-30.09.2015. Joukkueen pelaajien nimiä ei tarvitse ilmoittaa etukäteen, koska joukkueeseen voidaan ottaa uusia pelaajia kauden ajan. Osallistumismaksu Tampereen liigakauteen on 50 €/joukkue ja se laskutetaan joukkueelta ennen sarjakauden alkua. Maksu kattaa koko kauden.

Katso myös: Kutsu Tampereen junnubilisliigaan 2015-2016
Katso myös: Tampereen junnubilisliigan ilmoittautumislomake

Ylös

Tampereen junnubilisliigan kauden 2015-2016 liigaopas

Tampereen junnubilisliigan kausi 2015-2016 alkaa lokakuussa 2015. Joukkueet pelaavat 8-palloa Suomen Biljardiliitto ry:n virallisilla säännöillä. Otteluita on enintään yksi viikossa ja ne pelataan arki-iltaisin oman kunnan alueella. Joukkuetta edustaa kolme pelaajaa, joista jokainen pelaa yhtä vastustajajoukkueen pelaajaa vastaan. Tarvittaessa kahdella saa pelata, kokoonpanoa saa vaihtaa ottelusta toiseen ja joukkueessa kauden aikana pelaavien lukumäärää ei ole rajoitettu. Pelaajia ei tarvitse nimetä ennen kauden alkua, joten uusia pelaajia voi tulla mukaan kaiken aikaa. Tarpeen vaatiessa otteluita on mahdollista siirtää sopivampaan ajankohtaan.

Mukaantulo Suomen Biljardiliitto ry:n alaiseen junnubilisliigaan on erittäin helppoa. Joukkue ilmoittautuu sarjaan nettilomakkeella viimeistään 30.09.2015, saa laskun ja maksaa osallistumismaksunsa (50 €/joukkue). Joukkue saa liigajärjestäjien laatiman otteluohjelman ja ottelupöytäkirjalomakkeet. Kauden alettua joukkue pelaa ottelunsa, kirjaa tulokset ottelupöytäkirjaan ja ilmoittaa kotiotteluidensa tulokset sähköpostitse.

Liigajärjestäjät huolehtivat otteluohjelmista, tiedotuksesta, tulosten päivityksestä ja palkinnoista. Tampereen liigasivuilla ovat ilmoittautumislomake, otteluaikataulut, tulokset, taulukot ja tilastot, kuten myös liigatiedotteet, ottelupöytäkirjat, 8-pallon säännöt ja ottelusiirtolomake. Yhteyshenkilöt antavat lisätietoja.

Ylös

Joukkueiden ilmoittautuminen liigaan

Ilmoittautumisia Tampereella pelattavaan liigakauteen 2015-2016 vastaanotetaan aikavälillä 15.04.-30.09.2015. Ilmoittautuminen tapahtuu netissä täyttämällä sähköinen ilmoittautumiskaavake.

Ilmoittauduttaessa on ilmoitettava joukkueen nimi, kotipelipaikka osoitteineen ja puhelinnumeroineen sekä joukkueen täysi-ikäinen yhteyshenkilö yhteystietoineen.

Pelaajien nimiä ei tarvitse ilmoittaa ennen kauden alkua vaan vasta liigaotteluita pelattaessa, mikä helpottaa joukkueen täydentämistä ja uusien pelaajien mukaantuloa kauden aikana. Kauden aikana pelaavien pelaajien määrää ei ole rajoitettu.

Ylös

Osallistumismaksut

Osallistuminen Tampereen junnubilisliigaan maksaa 50 €/joukkue.

Maksu kattaa koko kauden pelit ja Biljardi-lehden. Muita maksuja ei kerätä. Pöytävuokriakaan ei kerätä ainakaan vierasjoukkueelta.

Huom! Osallistumismaksut tulee maksaa Suomen Biljardiliitto ry:lle laskun eräpäivään mennessä. SBiL lähettää laskun ja maksuohjeet joukkueen ilmoittauduttua sarjaan. Jos maksua ei suoriteta ajoissa, joukkueella ei ole pelioikeutta liigassa.

Lisätietoja osallistumismaksun maksamiseen liittyvissä kysymyksissä antaa Suomen Biljardiliitto ry:n toiminnanjohtaja Markku Ryytty, puh. 0400 638 706.

Ylös

Joukkue-, pelaaja- ja pelipaikkavaatimukset

Tampereen junnubilisliigassa pelaava joukkue voi olla vain Tampereen nuorisotalolta tms. nuorisotilalta muodostettu ryhmä. Jokaisella joukkueella on oltava kotipelipaikka, joka soveltuu alle 18-vuotialle nuorille, sekä täysi-ikäinen yhteyshenkilö.

Sarjaottelut pelataan kolmihenkisin joukkuein, mutta sarjakauden aikana joukkueeseen saa kuulua useampia pelaajia. Yksittäisen pelaajan ei tarvitse sitoutua liigapelaamiseen viikosta toiseen, koska joukkueessa voi olla varapelaajia.

Jokaisen pelaajan on oltava alle 18-vuotias pelatessaan ensimmäistä otteluaan kuluvalla kaudella. Tämän jälkeen pelaaja saa edustaa joukkuettaan liigakauden loppuun saakka, vaikka täyttäisikin kauden aikana 18 vuotta. Pelaaja, joka on jo kauden aikana pelannut ko. liigassa, ei ole oikeutettu vaihtamaan joukkuetta kesken kauden.

Samasta pelipaikasta sallitaan useampia joukkueita. Joukkueen nimi määräytyy paikan mukaan, jossa se pelaa kotiottelunsa (esim. Multisilta 1 ja Multisilta 2). Nimeämiskäytännön ansiosta joukkueen kotipelipaikka on pääteltävissä suoraan joukkuenimestä, mikä helpottaa liigan seurattavuutta ja tulospäivitystä.

Liigaotteluiden pelipaikoissa on oltava pool-pöytä (ns. tavallinen biljardipöytä). Pöydissä on oltava normaalit pool-vallit ja normaalin kokoiset pussit. Pallokoko on 57 mm.

Rajatapauksissa pelipaikkojen soveltuvuudesta ja pöytien pelikelpoisuudesta Tampereen junnubilisliigaan päättävät Resulttia Solutions -junnubilisliigan järjestäjät.

Ylös

Ottelu- ja pistesysteemi

Huom! Kaikki Tampereen junnubilisliigan ottelut pelataan Tampereella.

Tampereen junnubilisliiga on sarjamuotoinen. Kausi alkaa lokakuussa 2015 ja päättyy keväällä. Alku- eli runkosarja muodostuu ennen joulua pelattavasta syyskaudesta ja vuoden alkupuolelle ajoittuvasta kevätkaudesta. Saman alkulohkon joukkueet kohtaavat toisensa joukkuemäärästä riippuen 1-8 kertaa koko runkosarjan aikana. Joukkueilla on enintään yksi ottelu viikossa.

Katso myös: Joukkueen sarjatatason, lohkon ja ottelumäärän määräytyminen

Liiga pelataan voimassaolevilla 8-pallon virallisilla säännöillä, joita käytetään Suomen Biljardiliitto ry:n alaisessa kilpailutoiminnassa.

Liigassa pelataan siten, että kussakin sarjapelissä joukkuetta edustaa kolme pelaajaa. Jokainen pelaaja pelaa ainoastaan yhtä vastajoukkueen pelaajaa vastaan. Vastakkain pelaavat eli peliparit arvotaan ennen ottelun alkua. Pelaajat eivät siis saa keskenään sopia itselleen mieluisia vastapelaajia.

Mestaruussarjassa kukin arvottu pelipari pelaa 8-palloa systeemillä paras kolmesta (kahteen erävoittoon). Peliparin peli voi päättyä erätulokseen 2-0, 2-1, 1-2 tai 0-2.

Kunkin pelin ensimmäisen erän aloituslyönnin suorittaja määräytyy teikkauksen jälkeen. Teikkauksen voittanut pelaaja saa päättää, kumpi pelaaja lyö ensimmäisen erän aloituslyönnin. Muut erät aloittaa aina edellisen erän voittanut pelaaja. Ei siis käytetä vuoroaloituksia vaan voittaja aloittaa.

Kun kaikki arvotut peliparit ovat pelanneet oman pelinsä, mestaruussarjan koko ottelu voi päättyä esim. pelitulokseen 3-0 erien ollessa 6-0. Ottelun voitosta saa kolme pistettä ja tasapelistä yhden pisteen. Tasapeli on mahdollinen vain siinä tapauksessa, että toisella joukkueella on vain kaksi pelaajaa.

Katso myös: Luovutukset ja vajaalukuisilla joukkueilla pelaaminen

Ylös

Joukkueen sarjatatason, lohkon ja ottelumäärän määräytyminen

Tampereen junnubilisliiga muodostuu toistaiseksi vain yhdestä sarjatasosta, jota kutsutaan mestaruussarjaksi. Uudet joukkueet aloittavat mestaruussarjasta. Liigaa edellisellä kaudella pelannut joukkue jatkaa seuraavalla kaudella pääsääntöisesti sillä sarjatasolla, mikä sille on määräytynyt edellisen kauden menestyksen perusteella.

Liigakauteen ilmoittautuvat joukkueet arvotaan tai sijoitetaan maantieteellisesti yhteen tai useampaan alkulohkoon siten, että edelliskauden parhaat joukkueet sijoitetaan. Jokaisessa lohkossa on vähintään kaksi joukkuetta.

Tampereen liigakauden 2015-2016 runkosasarjassa jokainen joukkue kohtaa muut oman lohkonsa joukkueet 1-8 kertaa joukkuemäärästä riippuen. Tämä tarkoittaa sitä, että kaikilla joukkueilla on kauden aikana vähintään kuusi runkosarjaottelua.

JoukkuemääräLohkomääräOttelumäärä/joukkue
2 joukkuetta1 lohko8 ottelua/joukkue
3 joukkuetta1 lohko8 ottelua/joukkue
4 joukkuetta1 lohko6-9 ottelua/joukkue
5 joukkuetta1 lohko8 ottelua/joukkue
6 joukkuetta1 lohko10 ottelua/joukkue
7 joukkuetta1 lohko6-12 ottelua/joukkue
8 joukkuetta1-2 lohkoa7-9 ottelua/joukkue
9 joukkuetta1-2 lohkoa8-9 ottelua/joukkue
10 joukkuetta2 lohkoa8 ottelua/joukkue
11 joukkuetta2 lohkoa8-10 ottelua/joukkue
12 joukkuetta2 lohkoa10 ottelua/joukkue

Ylös

Otteluajat ja niiden siirtäminen

Tampereen liigaa pelataan arki-iltaisin. Pelitahti on enintään peli viikossa. Sarjaottelut alkavat otteluohjelmien mukaisina päivinä lähempänä liigakauden alkua kaikille joukkueille ilmoitettavana kellonaikana. Yli puoli tuntia myöhästyvän joukkueen tulkitaan luovuttaneen ottelu, jos osapuolet eivät toisin ole sopineet.

Yksittäisen pelaajan on oltava pelipaikalla viimeistään siinä vaiheessa, kun hänen oma pelivuoronsa alkaa. Jos pelaaja ei tule paikalle ajoissa, esim. mestaruussarjassa 0-2-häviö kirjataan hänen omiin nimiinsä ja hänen vastustajalleen merkitään 2-0-voitto.

Ottelupöytäkirjaa laadittaessa ja pelijärjestystä arvottaessa aikataulutoivomukset yms. seikat olisi syytä huomioida, jotta pelit saataisiin pelattua ilman luovutuksia ja muutenkin mahdollisimman sujuvasti.

Mikäli näyttää siltä, että ottelun kaikkia pelejä ei ehditä pelipaikan aukioloajan puitteissa pelata liigasäännöissä pelivoittoon vaadittavaan erämäärään saakka, nopeutetaan ottelun vielä pelaamatta olevia pelejä. Tällöin pelien alkutilanne on 1-1 (ei siis 0-0). Pelaajat pelaavat vain yhden erän, jonka voittava pelaaja voittaa koko pelin erin 2-1. Toisin sanoen pelin erätulokseksi kirjataan ottelupöytäkirjaan joko 2-1 tai 1-2.

Ottelupäiviä ja -aikoja voi myös joukkueiden keskinäisellä sopimuksella siirtää. Tämä on tehtävä hyvissä ajoin. Uusi otteluajankohta on ilmoitettava viimeistään alkuperäistä ottelupäivää seuraavana päivänä klo 18:30 mennessä.

Katso myös: Nettilomake ottelusiirron ilmoittamiseen

Ylös

Luovutukset ja vajaalukuisilla joukkueilla pelaaminen

Otteluissa on oltava paikalla vähintään kaksi pelaajaa kummastakin joukkueesta. Muussa tapauksessa koko ottelu tuomitaan luovutetuksi. Myös tulosten ilmoittaminen myöhässä tulkitaan koko ottelun luovuttamiseksi.

Katso myös: Tulosten ilmoittaminen myöhässä

Jokainen luovutettu ottelu ja yksittäinen luovutettu peli (yhdessä ottelussa siis neljä peliä) vaikuttavat voitettuihin peleihin (+P) ja hävittyihin peleihin (-P) sekä voitettuihin eriin (+E) ja hävittyihin eriin (-E). Esim. mestaruussarjassa luovutetun pelin erätulos on 2-0. Kokonaan luovutetun ottelun lopputulos voi olla esim. 3-0 (6-0). Koko ottelun luovutusvoitosta joukkue saa kolme pistettä.

Huom! Koko ottelun luovutuksia hyväksytään vain yksi ja toisesta luovutuksesta joukkue suljetaan sarjasta.

Jokainen yksittäinen luovutettu peli merkitään jonkun pelaajan nimiin (joko turhaan paikalla olleille, rankinglistan mukaan joukkueen kolmelle parhaalle tai parhaalle, jota ei ole nimetty ottelupöytäkirjaan). Esim. 2-0-luovutusvoitot lisäävät pelaajien henkilökohtaisten otteluvoittojen lukumäärää. Vastaavasti luovuttaneelle pelaajalle kirjataan 0-2-otteluhäviö.

Siinä tapauksessa, että esim. mestaruussarjassa vastustajaa ei ole, pöytäkirjaan kirjataan vastustajaksi "Ei vastustajaa" ja erätulokseksi 2-0. Tällöin junnubilisliigan tulospäivittäjä huolehtii siitä, että luovutuksella tullut 0-2-häviö menee oikean pelaajan nimiin. Siinä tapauksessa, että luovuttanutta joukkuetta on edustanut ko. otteluun mennessä vain kaksi pelaajaa, 0-2-häviötä ei laiteta rankinglistalla kenenkään pelaajan nimiin vaan myös tulospalveluun kirjataan vastustajaksi "Ei vastustajaa".

Huom! Ottelupöytäkirjaan ei saa kirjoittaa poissaolevan pelaajan nimeä vaan siinä täytyy lukea "Ei vastustajaa". Mutta jos pelaaja käy pelipaikalla pelaamatta hänelle pöytäkirjaan arvottua ja merkittyä ottelua tai myöhästyy siitä liigasääntöjen vastaisella tavalla, esim. mestaruussarjassa 0-2-häviö kirjataan hänen omiin nimiinsä ja hänen vastustajalleen merkitään 2-0-voitto.

Katso myös: Pelaajan myöhästyminen ottelustaan

Alla muutama esimerkki ottelupöytäkirjan oikeaoppisesta täyttämisestä ja sanalliset selvitykset tapaus tapaukselta.

Koko ottelun luovutus (pelit 3-0 ja erät 6-0) *

Mattila Matti - Ei vastustajaa 2-0 *
Kallela Kalle - Ei vastustajaa 2-0 *
Väinölä Väinö - Ei vastustajaa 2-0 *

* = luovutus

Kahdella kolmea vastaan (pelit 1-2 ja erät 3-5)

Mikäli esim. kotijoukkueella on vain kaksi pelaajaa ja vierasjoukkueella kaikki kolme, pelataan kaksi peliä. Ottelupöytäkirja täytetään aivan normaalisti ja siihen merkitään kaikkien paikalla olevien pelaajien nimet.

Puuttuvan pelaajan nimeksi tulee "Ei vastustajaa", mutta omasta pelistään myöhästyvän tai pelinsä luovuttavan pelaajan peli merkitään hänen omiin nimiinsä.

Pelipareja arvottaessa selviää lopulta, kuka kotijoukkueen pelaajista jää ilman vastustajaa. Luovutusvoiton saavaa pelaajaa ei sovita joukkueiden kesken vaan peliparit arvotaan ja pelataan arvonnan mukaisesti. Myös kolmannen pelin tiedot on ilmoitettava tulospäivittäjälle.

Markkula Markku - Mattila Matti 1-2
Jaakkola Jaakko - Kallela Kalle 2-1
Ei vastustajaa - Väinölä Väinö 0-2 *

* = luovutus

Kahdella kahta vastaan (pelit 1-1 ja erät 3-3)

Jos taas liigaottelussa molemmilla joukkueilla on kaksi pelaajaa, arvotaan peliparit niin, että saadaan pelattua kaksi peliä. Jokainen pelaaja pääsee pelaamaan aivan normaaliin tapaan. Ottelun alkaessa tilanne on 0-0. Toinen joukkue voi voittaa 2-0, mutta myös tasapeli on mahdollinen. Tuloksista on ilmettävä, että on pelattu kahdella kahta vastaan.

Markkula Markku - Mattila Matti 1-2
Jaakkola Jaakko - Kallela Kalle 2-1
Ei vastustajaa - Ei vastustajaa 0-0 *

* = luovutus

Resulttia Solutions -junnubilisliigan taulukoihin ja tilastoihin merkitään luovutuksesta kertova tähtimerkintä (*) jokaisen kokonaan luovutetun ottelun kohdalle.

Samaa luovutuskäytäntöä käytetään myös liigafinaaleissa.

Ylös

Joukkueen sulkeminen sarjasta

Kahdesta otteluluovutuksesta joukkue suljetaan sarjasta ja se joutuu aloittamaan seuraavan liigakauden alimmalta sarjatasolta.

Mikäli joukkueen sarjasta sulkeminen tapahtuu syyskaudella, joukkueen pelaamien otteluiden ja yksittäisten pelaajien tulokset pysyvät voimassa, mutta joukkueen otteluita ei laiteta lainkaan kevään otteluohjelmaan. Kevätkaudella tapahtuva sarjasta sulkeminen tietää sitä, että syyskauden ja kevätkauden jo pelatut ottelut pysyvät voimassa. Koska joukkue ei pelaa sille merkittyjä loppuja kevätkauden otteluita, kaikki joukkueen pelaamattomat ottelut tuomitaan luovutusvoitoiksi vastustajille.

Joukkueen sarjasta sulkemisen myötä aiheutuvat luovutusvoitot kirjataan tuloksiin, kuten muutkin otteluluovutukset.

Ylös

Tulokset ja niiden ilmoittaminen

Sarjaotteluiden päätyttyä kotijoukkueet ovat velvollisia ilmoittamaan ottelun lopputuloksen sekä pelaajien nimet ja erämäärät liigan tulospäivittäjälle. Ongelmatilanteissa voi soittaa Mika Saloselle, puh. 045 277 8527.

Huolellisesti täytetyn ja joukkueiden allekirjoittaman ottelupöytäkirjan tiedot on lähetettävä sähkopostitse ottelupöytäkirjalomakkeesta löytyvään osoitteeseen viimeistään ottelupäivää seuraavana päivänä klo 18:30.

Tulostiedoista on selvittävä seuraavaa:

  • Otteluajankohta
  • Joukkueiden nimet
  • Paikalla olleiden pelaajien nimet ja heidän vastustajansa (ei lempinimiä!)
  • Kaikki mahdolliset erätulokset pelaaja pelaajalta
  • Ottelun lopputulos

Huom! Mikäli tuloksia ei ole ilmoitettu viimeistään ottelupäivää seuraavana päivänä klo 18:30 mennessä, ottelu tuomitaan oletusarvoisesti luovutetuksi.

Katso myös: Ottelupöytäkirjalomakkeet joukkueille (Excel-muodossa)
Katso myös: Lisätietoja ottelupöytäkirjan täyttämisestä

Ylös

Ohjaajien rooli liigaotteluissa

Joukkueiden yhteyshenkilöt ja nuoriso-ohjaajat tms. eivät saa neuvoa joukkueiden pelaajia heidän lyöntiratkaisuissaan tai taktisissa ratkaisuissaan. Kyseiset aikuiset saavat neuvoa ainoastaan pelisäännöissä, mikäli joku pelaajista kysyy sääntöopastusta.

Ohjaajat voivat toimia otteluissa tuomareina, kunhan eivät anna pelitilanneneuvoja.

Ylös

Tasapisteissä olevien paremmuuden määräytyminen

Joukkueiden pisteiden, voittojen, tasapelien ja tappioiden ollessa tasan niiden keskinäinen paremmuus määräytyy voitettujen pelien (+P) perusteella. Jos pelitkin ovat tasan, on eniten eriä voittanut joukkue muita edellä.

Pelaajien pisteiden, pelaamalla hankittujen voittojen ja tappioiden ollessa tasan heidän keskinäinen paremmuutensa määräytyy voitettujen ja hävittyjen erien erotuksen (+E miinus -E) perusteella. Jos erotuksetkin ovat tasan, on eniten eriä voittanut pelaaja muita edellä.

Ongelma- ja virhetilanteissa pyydämme ottamaan yhteyttä sivujen ylläpitäjään.

Ylös

Sääntötulkinnat ja protestit

Epäselvissä sääntötulkinnoissa pyydämme jo pelin käynnissä ollessa ottamaan yhteyttä Mika Saloseen, puh. 045 277 8527.

Liigaotteluita koskevat protestit ja muut pelitapahtumien jälkeiset valitukset on syytä lähettää sähköpostiosoitteeseen tampere@junnubilisliiga.fi yhden (1) viikon sisällä tapahtuneesta. Asia käsitellään tämän jälkeen.

Kirjallista selvitystä tehtäessä kaikki kiistanalaisia tapahtumia edeltäneet ja kiistaan johtaneet seikat on tehtävä selviksi. Myös mahdolliset toimenpiteet tms. kiistan ratkaisemiseksi on kirjelmässä suositeltavaa ilmaista.

Ylös

Mestaruussarjan liigafinaalit

Jos mestaruussarjassa on mukana vain kaksi joukkuetta, runkosarjan päätteeksi ei pelata erillistä liigafinaalia. Runkosarjan voittaja on Tampereen mestarijoukkue.

Jos mestaruussarjassa on vähintään kolme joukkuetta, runkosarjan päätyttyä pelataan liigafinaalit. Keväällä jollakin Tampereen nuorisotilalla (oletusarvoisesti finaalipaikkana toimii mestaruussarjan runkosarjan voittaneen joukkueen kotipelipaikka) tai mahdollisuuksien mukaan jollakin paikallisella biljardisalilla järjestettävä loppupelitapahtuma päättää Tampereen junnubilisliigan kauden 2015-2016.

Ylös

Joukkueille ja pelaajille myönnettävät palkinnot

Jos kauteen osallistuu vain kaksi joukkuetta ja tästä johtuen erillistä finaalitapahtumaa ei järjestetä, palkitaan mestaruussarjan runkosarjan paras joukkue liigamestarina.

Jos mestaruussarjan runkosarjassa on enemmän kuin kaksi joukkuetta, palkitaan kauden liigafinaalien kolme parasta joukkuetta. Jos finaalitapahtumaan otetaan vain kaksi joukkuetta, saa kolmannen palkinnon runkosarjassa kolmanneksi tullut joukkue. Jos kuitenkin alkulohkoja on useita ja tästä syystä runkosarjakolmosen määrittäminen on erittäin vaikeaa tai jopa mahdotonta, liigajärjestäjät voivat olla antamatta kolmatta palkintoa tai ne voivat valita kolmospalkinnon saajan parhaansa mukaan.

Jos mestaruussarjan runkosarjassa on vain yksi alkulohko, runkosarjan rankinglistan kolme parasta pelaajaa palkitaan. Jos alkulohkoja on mestaruussarjan runkosarjassa enemmän kuin yksi, palkitaan runkosarjan jokaisen lohkon rankinglistan paras pelaaja.


 

Huomioitavaa

Liigaopasta on päivitetty viimeksi 10.11.2015. Muutokset mahdollisia.

Katso myös

Joukkueiden ilmoittautuminen liigaan

Osallistumismaksut

Joukkue-, pelaaja- ja pelipaikkavaatimukset

Ottelu- ja pistesysteemi

Joukkueen sarjatatason, lohkon ja ottelumäärän määräytyminen

Otteluajat ja niiden siirtäminen

Luovutukset ja vajaalukuisilla joukkueilla pelaaminen

Joukkueen sulkeminen sarjasta

Tulokset ja niiden ilmoittaminen

Ohjaajien rooli liigaotteluissa

Tasapisteissä olevien paremmuuden määräytyminen

Sääntötulkinnat ja protestit

Mestaruussarjan liigafinaalit

Joukkueille ja pelaajille myönnettävät palkinnot


ESITTELY | LIIGAINFO | JOUKKUEET | OTTELUOHJELMAT | SARJATAULUKOT | RANKINGLISTAT | TIEDOTTEET | FOORUMI  

#!/usr/bin/perl #################################################################################### # # TUOTENIMI: Sport LeagueResult System / Resulttia Solutions # VERSIO: 1.0.20150301 # PÄIVITETTY: 01.03.2015 # # VAATIMUKSET: Perl-tuki # #################################################################################### # # Copyright (c) 2001-2015 Resulttia Solutions # Kaikki oikeudet pidätetään. # # http://www.resulttia.fi # info@resulttia.fi # #################################################################################### # # Ohjelman käyttöoikeuden omistaa: # Resulttia Solutions # # Internet-osoite, jota käyttöoikeus koskee: # http://www.junnubilisliiga.fi # #################################################################################### # # Ohjelman tai sen yksittäisen osan myynti, kopiointi ja jakelu on kiellettyä. # Ohjelmaa ei saa levittää tai kopioida ulkopuolisille. Erilaisten Internet- ja # BBS-palveluiden sekä ohjelmapakettien ja -levyjen kautta tapahtuva jakelu on myös # kiellettyä. Myös ohjelmakoodin myynti, kopiointi ja levitys on kiellettyä. # # Ohjelman tekijä ei vastaa mistään ohjelman asennuksesta, käytöstä tai poistosta # mahdollisesti aiheutuvista vahingoista, ellei kirjallisesti ole toisin sovittu. # Ohjelman asennus, poisto ja käyttö ovat siis täysin sen käyttöoikeuden haltijan # vastuulla. # # Ohjelmaa käytettäessä sen ohjelmakoodiin ja HTML- yms. tiedostoihin mahdollisesti # sisältyvät ohjelman tekijään tai hänen Internet-sivuihinsa viittaavat kuvat ja # hyperlinkit on säilytettävä. # #################################################################################### $kuntahakemisto = $ENV{REQUEST_URI}; @KUNNAT = (); @MAAKUNNAT = (); @HAKEMISTOT = (); @bannerit = (); my @tiedostot = ('*.gif', '*.jpg', '*.png'); # määritetään my:llä, jotta ei sotketa muiden HTML-sivulle ajettavien skriptien toimintaa $maakunta = ""; $maakuntatiedosto = "maakunnat.dat"; $maakuntatiedosto = "/var/www/customers/junnubilisliigafi/public_html/suomi/" . $maakuntatiedosto; $paikkakunta = ""; $kuntatiedosto = "kunnat.dat"; $kuntatiedosto = "/var/www/customers/junnubilisliigafi/public_html/suomi/" . $kuntatiedosto; # selvitetään nykyinen pvm ja muokataan se haluttuun muotoon my ($turha, $turha, $turha, $pva_nyt, $kk_nyt, $vuosi_nyt, $turha, $turha, $turha) = localtime(time); # määritetään my:llä, jotta ei sotketa muiden HTML-sivulle ajettavien skriptien toimintaa if ($pva_nyt < 10) { $pva_nyt = 0 . $pva_nyt; } $kk_nyt += 1; # lisätään kuukausia yhdellä, koska ne alkavat nollasta if ($kk_nyt < 10) { $kk_nyt = 0 . $kk_nyt; } $vuosi_nyt += 1900; # lisätään vuosiin 1900, koska ne alkavat sadasta my $pvm_tanaan = "$vuosi_nyt$kk_nyt$pva_nyt"; # määritetään my:llä, jotta ei sotketa muiden HTML-sivulle ajettavien skriptien toimintaa # luetaan kunnat tietokannasta if (-e "$kuntatiedosto") { open(TIEDOSTO,"$kuntatiedosto"); @KUNNAT = ; close(TIEDOSTO); } else { die; } # käydään tietokannan rivit läpi yksitellen foreach $kunta (@KUNNAT) { ($kuntanimi, $maakuntanumero) = split(/\t/, $kunta); $kuntanimi_muokattuna = lc $kuntanimi; $kuntanimi_muokattuna =~ s/ //g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/-//g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/å/a/g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/Å/a/g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/ä/a/g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/Ä/a/g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/ö/o/g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/Ö/o/g; $maakuntanumero =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t # jos kunta on sama kuin selaimen osoiterivillä oleva tai lomakkeella valittu, otetaan sen tiedot muistiin if ($kuntahakemisto =~ /\/$kuntanimi_muokattuna\// || $FORM{'paikkakunta'} eq $kuntanimi_muokattuna) { $paikkakunta = $kuntanimi_muokattuna; $maakunta = $maakuntanumero; last; } } # luetaan maakunnat tietokannasta if ($paikkakunta ne "" && $maakunta ne "") { if (-e "$maakuntatiedosto") { open(TIEDOSTO,"$maakuntatiedosto"); @MAAKUNNAT = ; close(TIEDOSTO); } else { die; } $maakuntarivi = $MAAKUNNAT[$maakunta - 1]; ($maakuntanumero, $maakuntanimi) = split(/\t/, $maakuntarivi); $maakuntanimi =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t $maakuntanimi_muokattuna = lc $maakuntanimi; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/ //g; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/-//g; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/å/a/g; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/Å/a/g; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/ä/a/g; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/Ä/a/g; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/ö/o/g; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/Ö/o/g; $maakunta = $maakuntanimi_muokattuna; push @HAKEMISTOT, "suomi"; push @HAKEMISTOT, "suomi/$maakunta"; push @HAKEMISTOT, "suomi/$maakunta/$paikkakunta"; } else { push @HAKEMISTOT, "suomi"; } # käydään hakemistot läpi yksitellen ja etsitään niissä olevat bannerit foreach $hakemisto (@HAKEMISTOT) { @bannerit = (); $dir = "/var/www/customers/junnubilisliigafi/public_html/alabannerit/" . $hakemisto . "\/"; chdir ($dir); # käydään tiedostotyypit läpi yksitellen foreach $tiedosto (@tiedostot) { $tiedostolista = `ls $tiedosto`; @tiedostolista = split(/\s+/, $tiedostolista); foreach $tiedostonimi (@tiedostolista) { # jos bannerin tekstitiedosto löytyy, avataan ja luetaan se if (-e "/var/www/customers/junnubilisliigafi/public_html/alabannerit/$tiedostonimi\.txt") { open(TIEDOSTO, "/var/www/customers/junnubilisliigafi/public_html/alabannerit/$tiedostonimi\.txt"); @banneri = ; close(TIEDOSTO); $banneri[0] =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t $selite = $banneri[0]; $banneri[1] =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t $linkki = $banneri[1]; $banneri[2] =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t $alt = $banneri[2]; $banneri[3] =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t $leveys = $banneri[3]; $banneri[4] =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t $korkeus = $banneri[4]; $banneri[5] =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t $viimeinen_nayttopvm = $banneri[5]; if ($viimeinen_nayttopvm >= $pvm_tanaan) { if ($linkki ne "") { push @bannerit, "\"$alt\""; } else { push @bannerit, "\"$alt\""; } } } } } $bannerilkm = @bannerit; if ($bannerilkm > 0) { last; } } # arvotaan ja tulostetaan arvottu banneri HTML-sivulle $banneri = $bannerit[rand @bannerit]; if ($kuntahakemisto !~ /\.cgi/) { print "Content-type: text/html\n\n"; } if ($banneri ne "") { print "

$banneri

"; }
#!/usr/bin/perl #################################################################################### # # TUOTENIMI: Sport LeagueResult System / Resulttia Solutions # VERSIO: 1.0.20150301 # PÄIVITETTY: 01.03.2015 # # VAATIMUKSET: Perl-tuki # #################################################################################### # # Copyright (c) 2001-2015 Resulttia Solutions # Kaikki oikeudet pidätetään. # # http://www.resulttia.fi # info@resulttia.fi # #################################################################################### # # Ohjelman käyttöoikeuden omistaa: # Resulttia Solutions # # Internet-osoite, jota käyttöoikeus koskee: # http://www.junnubilisliiga.fi # #################################################################################### # # Ohjelman tai sen yksittäisen osan myynti, kopiointi ja jakelu on kiellettyä. # Ohjelmaa ei saa levittää tai kopioida ulkopuolisille. Erilaisten Internet- ja # BBS-palveluiden sekä ohjelmapakettien ja -levyjen kautta tapahtuva jakelu on myös # kiellettyä. Myös ohjelmakoodin myynti, kopiointi ja levitys on kiellettyä. # # Ohjelman tekijä ei vastaa mistään ohjelman asennuksesta, käytöstä tai poistosta # mahdollisesti aiheutuvista vahingoista, ellei kirjallisesti ole toisin sovittu. # Ohjelman asennus, poisto ja käyttö ovat siis täysin sen käyttöoikeuden haltijan # vastuulla. # # Ohjelmaa käytettäessä sen ohjelmakoodiin ja HTML- yms. tiedostoihin mahdollisesti # sisältyvät ohjelman tekijään tai hänen Internet-sivuihinsa viittaavat kuvat ja # hyperlinkit on säilytettävä. # #################################################################################### $kuntahakemisto = $ENV{REQUEST_URI}; @KUNNAT = (); @MAAKUNNAT = (); @HAKEMISTOT = (); @bannerit = (); @lisattavat_bannerit = (); my @tiedostot = ('*.gif', '*.jpg', '*.png'); # määritetään my:llä, jotta ei sotketa muiden HTML-sivulle ajettavien skriptien toimintaa $maakunta = ""; $maakuntatiedosto = "maakunnat.dat"; $maakuntatiedosto = "/var/www/customers/junnubilisliigafi/public_html/suomi/" . $maakuntatiedosto; $paikkakunta = ""; $kuntatiedosto = "kunnat.dat"; $kuntatiedosto = "/var/www/customers/junnubilisliigafi/public_html/suomi/" . $kuntatiedosto; # selvitetään nykyinen pvm ja muokataan se haluttuun muotoon my ($turha, $turha, $turha, $pva_nyt, $kk_nyt, $vuosi_nyt, $turha, $turha, $turha) = localtime(time); # määritetään my:llä, jotta ei sotketa muiden HTML-sivulle ajettavien skriptien toimintaa if ($pva_nyt < 10) { $pva_nyt = 0 . $pva_nyt; } $kk_nyt += 1; # lisätään kuukausia yhdellä, koska ne alkavat nollasta if ($kk_nyt < 10) { $kk_nyt = 0 . $kk_nyt; } $vuosi_nyt += 1900; # lisätään vuosiin 1900, koska ne alkavat sadasta my $pvm_tanaan = "$vuosi_nyt$kk_nyt$pva_nyt"; # määritetään my:llä, jotta ei sotketa muiden HTML-sivulle ajettavien skriptien toimintaa # luetaan kunnat tietokannasta if (-e "$kuntatiedosto") { open(TIEDOSTO,"$kuntatiedosto"); @KUNNAT = ; close(TIEDOSTO); } else { die; } # käydään tietokannan rivit läpi yksitellen foreach $kunta (@KUNNAT) { ($kuntanimi, $maakuntanumero) = split(/\t/, $kunta); $kuntanimi_muokattuna = lc $kuntanimi; $kuntanimi_muokattuna =~ s/ //g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/-//g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/å/a/g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/Å/a/g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/ä/a/g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/Ä/a/g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/ö/o/g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/Ö/o/g; $maakuntanumero =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t # jos kunta on sama kuin selaimen osoiterivillä oleva tai lomakkeella valittu, otetaan sen tiedot muistiin if ($kuntahakemisto =~ /\/$kuntanimi_muokattuna\// || $FORM{'paikkakunta'} eq $kuntanimi_muokattuna) { $paikkakunta = $kuntanimi_muokattuna; $maakunta = $maakuntanumero; last; } } # luetaan maakunnat tietokannasta if ($paikkakunta ne "" && $maakunta ne "") { if (-e "$maakuntatiedosto") { open(TIEDOSTO,"$maakuntatiedosto"); @MAAKUNNAT = ; close(TIEDOSTO); } else { die; } $maakuntarivi = $MAAKUNNAT[$maakunta - 1]; ($maakuntanumero, $maakuntanimi) = split(/\t/, $maakuntarivi); $maakuntanimi =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t $maakuntanimi_muokattuna = lc $maakuntanimi; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/ //g; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/-//g; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/å/a/g; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/Å/a/g; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/ä/a/g; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/Ä/a/g; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/ö/o/g; $maakuntanimi_muokattuna =~ s/Ö/o/g; $maakunta = $maakuntanimi_muokattuna; push @HAKEMISTOT, "suomi"; push @HAKEMISTOT, "suomi/$maakunta"; push @HAKEMISTOT, "suomi/$maakunta/$paikkakunta"; } else { push @HAKEMISTOT, "suomi"; } # käydään hakemistot läpi yksitellen ja etsitään niissä olevat bannerit foreach $hakemisto (@HAKEMISTOT) { @lisattavat_bannerit = (); $dir = "/var/www/customers/junnubilisliigafi/public_html/bannerit/" . $hakemisto . "\/"; chdir ($dir); # käydään tiedostotyypit läpi yksitellen foreach $tiedosto (@tiedostot) { $tiedostolista = `ls $tiedosto`; @tiedostolista = split(/\s+/, $tiedostolista); foreach $tiedostonimi (@tiedostolista) { # jos bannerin tekstitiedosto löytyy, avataan ja luetaan se if (-e "/var/www/customers/junnubilisliigafi/public_html/bannerit/$tiedostonimi\.txt") { open(TIEDOSTO, "/var/www/customers/junnubilisliigafi/public_html/bannerit/$tiedostonimi\.txt"); @banneri = ; close(TIEDOSTO); $banneri[0] =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t $selite = $banneri[0]; $banneri[1] =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t $linkki = $banneri[1]; $banneri[2] =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t $alt = $banneri[2]; $banneri[3] =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t $leveys = $banneri[3]; $banneri[4] =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t $korkeus = $banneri[4]; $banneri[5] =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t $viimeinen_nayttopvm = $banneri[5]; if ($viimeinen_nayttopvm >= $pvm_tanaan) { if ($linkki ne "") { push @lisattavat_bannerit, "\"$alt\""; } else { push @lisattavat_bannerit, "\"$alt\""; } } } } } # sekoitetaan lisättävät bannerit sattumanvaraisesti @lisattavat_bannerit = sort {rand() <=> rand()} @lisattavat_bannerit; # lisätään bannerit taulukon loppuun, jotta koko maan bannerit ovat ensin, maakunnan sitten ja vasta sen jälkeen yhden kunnan bannerit @bannerit = (@bannerit, @lisattavat_bannerit); } # tulostetaan bannerit HTML-sivulle if ($kuntahakemisto !~ /\.cgi/) { print "Content-type: text/html\n\n"; } foreach $banneri (@bannerit) { print "

$banneri

\n"; }

  Suomen Biljardiliitto ry. » Resulttia Solutions -junnubilisliiga » Tampere  

Alle 18-vuotiaiden poikien ja tyttöjen kolmihenkisillä joukkueilla pelattava biljardisarja, jota on mahdollista pelata myös Tampereella!  


#!/usr/bin/perl #################################################################################### # # TUOTENIMI: Sport LeagueResult System / Resulttia Solutions # VERSIO: 1.0.20150301 # PÄIVITETTY: 01.03.2015 # # VAATIMUKSET: Perl-tuki # #################################################################################### # # Copyright (c) 2001-2015 Resulttia Solutions # Kaikki oikeudet pidätetään. # # http://www.resulttia.fi # info@resulttia.fi # #################################################################################### # # Ohjelman käyttöoikeuden omistaa: # Resulttia Solutions # # Internet-osoite, jota käyttöoikeus koskee: # http://www.junnubilisliiga.fi # #################################################################################### # # Ohjelman tai sen yksittäisen osan myynti, kopiointi ja jakelu on kiellettyä. # Ohjelmaa ei saa levittää tai kopioida ulkopuolisille. Erilaisten Internet- ja # BBS-palveluiden sekä ohjelmapakettien ja -levyjen kautta tapahtuva jakelu on myös # kiellettyä. Myös ohjelmakoodin myynti, kopiointi ja levitys on kiellettyä. # # Ohjelman tekijä ei vastaa mistään ohjelman asennuksesta, käytöstä tai poistosta # mahdollisesti aiheutuvista vahingoista, ellei kirjallisesti ole toisin sovittu. # Ohjelman asennus, poisto ja käyttö ovat siis täysin sen käyttöoikeuden haltijan # vastuulla. # # Ohjelmaa käytettäessä sen ohjelmakoodiin ja HTML- yms. tiedostoihin mahdollisesti # sisältyvät ohjelman tekijään tai hänen Internet-sivuihinsa viittaavat kuvat ja # hyperlinkit on säilytettävä. # #################################################################################### $kuntahakemisto = $ENV{REQUEST_URI}; $maakuntatiedosto = "maakunnat.dat"; $maakuntatiedosto = "/var/www/customers/junnubilisliigafi/public_html/suomi/" . $maakuntatiedosto; $kuntatiedosto = "kunnat.dat"; $kuntatiedosto = "/var/www/customers/junnubilisliigafi/public_html/suomi/" . $kuntatiedosto; # luetaan maakunnat tietokannasta @MAAKUNNAT = (); if (-e "$maakuntatiedosto") { open(TIEDOSTO,"$maakuntatiedosto"); @MAAKUNNAT = ; close(TIEDOSTO); } else { die; } # luetaan kunnat tietokannasta @KUNNAT = (); if (-e "$kuntatiedosto") { open(TIEDOSTO,"$kuntatiedosto"); @KUNNAT = ; close(TIEDOSTO); } else { die; } # muodostetaan lopuksi HTML-sivulle tulostettavat maakunta- ja kuntatiedot $kuntalkm = @KUNNAT; @TULOSTE = (); push @TULOSTE, "
"; push @TULOSTE, "

$kuntalkm kunnan ikioma junnubilisliiga

"; push @TULOSTE, "

\"\""; push @TULOSTE, "Suomen Biljardiliitto ry. (SBiL) on biljardin lajiliitto. Liitossa on satakunta jäsenseuraa, joissa on yhteensä tuhansia jäseniä. Jäsenseuroja on kattavasti ympäri Suomea.

"; push @TULOSTE, "

Suomen Biljardiliiton alainen junnubilisliiga on alle 18-vuotiaiden oma biljardisarja. Liigaan on mahdollista osallistua kolmihenkisellä joukkueella missä Suomen kunnassa hyvänsä. Ottelut pelataan oman kunnan alueella. Pelipaikaksi kelpaa mikä tahansa nuorille sopiva tila, jossa on biljardipöytä.

"; push @TULOSTE, "

Mukaantulo liigaan on vaivatonta. Tarvitaan vain biljardipöytä ja vähintään kolme pelaajaa. Aluksi joukkueet ilmoittautuvat liigaan ja maksavat osallistumismaksunsa. Ne saavat otteluohjelman, pelaavat ottelunsa ja ilmoittavat tuloksensa. Internet-sivuilta löytyvät 8-pallon säännöt, otteluohjelmat, tulokset ja tilastot. Kevään liigafinaaleissa palkitaan parhaat joukkueet ja pelaajat.

"; push @TULOSTE, "

Tervetuloa junnubilisliigaan!

"; push @TULOSTE, "
\n"; # käydään maakunnat läpi yksitellen foreach $maakunta (@MAAKUNNAT) { ($numero, $maakuntanimi) = split(/\t/, $maakunta); $maakuntanimi =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t if ($numero == 6 || $numero == 13) { push @TULOSTE, "\n
 
"; push @TULOSTE, "\n

$maakuntanimi"; } else { push @TULOSTE, "\n

$maakuntanimi"; } # järjestetään kunnat aakkosjärjestykseen ja käydään kunnat läpi yksitellen foreach $kunta (sort { lc $a cmp lc $b } @KUNNAT) { ($kuntanimi, $maakuntanumero) = split(/\t/, $kunta); $kuntanimi_muokattuna = lc $kuntanimi; $kuntanimi_muokattuna =~ s/ //g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/-//g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/å/a/g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/Å/a/g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/ä/a/g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/Ä/a/g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/ö/o/g; $kuntanimi_muokattuna =~ s/Ö/o/g; $maakuntanumero =~ s/\r\n//g; # poistetaan Excelin Chr$(11):t # jos kunnan maakunta on nyt läpikäytävä maakunta ja kunta on sama kuin selaimen osoiterivillä oleva tai lomakkeella valittu, merkitään kunta valituksi if ($maakuntanumero eq $numero && ($kuntahakemisto =~ /\/$kuntanimi_muokattuna\// || $FORM{'paikkakunta'} eq $kuntanimi_muokattuna || $parametrit =~ /kategoria=$kuntanimi_muokattuna($|\&|([0-9]{4}))/)) # parametrit voivat olla joko muotoa kategoria=iisalmi, kategoria=iisalmi&... tai kategoria=iisalmi2014 { push @TULOSTE, "
$kuntanimi"; } elsif ($maakuntanumero eq $numero) # jos kunnan maakunta on nyt läpikäytävä maakunta { push @TULOSTE, "
$kuntanimi"; } } push @TULOSTE, "

"; } # tulostetaan maakunnat ja niiden kunnat HTML-sivulle if ($kuntahakemisto !~ /\.cgi/) { print "Content-type: text/html\n\n"; } print "@TULOSTE";

  Suomen Biljardiliitto ry. » Resulttia Solutions -junnubilisliiga » Tampere  

Toteutus: Resulttia Solutions